FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
De in 1959 gebouwde CERES (5067417) van de KNSM op het IJ heeft net het Steenen Hoofd gepasseerd. Waarschijnlijk onderweg, op sleep, van een scheepswerf naar de KNSM kade. Reddingsloepen zijn nog onderweg. Datum van fotograferen weet ik niet meer.
Foto: Jan Anderiesse
CERES is 02-09-1959 tewater gelaten (bouw Nr. 794) bij v/d Giessen, Krimpen a/d IJssel en 26-11-1959 opgeleverd aan de KNSM, Amsterdam.
Loa: 129.23m. Br: 17.56m. Brt: 5711.
1967: Verlengt bij Verolme, Rozenburg met 9.75m. Brt: 6235.
1977: BRAVO CERES: Bravo Ceres Shipping Corp., Piraeus.
1987: LAGOS: Uniship Shipping & Trading SA., Valletta.
03-1987: Verkocht voor de sloop naar India.
08-04-1987: Aangekomen Sachana en gesloopt door AshokSteel.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
Griekse ANANGEL FAITH (5337616) gebouwd in 1957 als STAD GOUDA voor de Halcyon Lijn, Rotterdam.
Het schip ligt hier op een wachtkaai aan het Kanaaldok in Antwerpen, 05-03-1972. Lillo brug net zichtbaar.
Foto: Jan Anderiesse.
Het schip ging op 13-03-1957 tewater bij de Flensburger Schiffsbau, Flensburg met bouwnummer 564, 21-05-1957 is het schip opgleverd.
Loa. 148.40m. Br. 18.49m. Dg. 8.82m. Brt. 8786.
1972: ANANGEL FAITH, Filia Cia. Nav. S.A., Piraeus.
1973: CHARITY, Faith Shipping Co. S.A., Piraeus.
16-06-1981: Op reis van New York naar Odessa, met een lading suiker, gezonken 15 mijl NO van Pantellaria na aanvaring in dichte mist met GOOD CAPTAIN (7357232).
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
Nog een ex Halcyon lijn schip, PORT MARIA (5337666) ex STAD VLAARDINGEN gemaakt 19-06-1972 in de Zevenaarhaven, Terneuzen.
Foto: Jan Anderiesse.
Tewaterlating van STAD VLAARDINGEN was 11-01-1962 bij de Flensburger Schiffsbau Ges., Flensburg, bouw Nr. 591, oplevering aan Halcyon Line, Rotterdam was 10-04-1962. Brt. 11048. Loa. 162.85m. Br. 20.26m. Dg. 9.14m.
1972: PORT MARIA, Ceresio Shipping Co. Inc., Monrovia.
1973: AVAX, Saronis Shipping Co. SA. Piraeus.
06-07-1982: opgelegd te Galaxidi.
1985: Georgios, Amia II Shipping Co. Ltd., Valletta.
03-1985: Vertrokken van Galaxidi en
10-05-1985: Op de rede van Bedi verkocht aan slopers in Alang.
11-05-1985: Daar aangekomen en gesloopt door Rajesh Iron & Metals.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
Drukte bij de Botlek graan, zoals het toen altijd was, foto van 27-07-1967. DEPENDANCE (5399614), DESPATCH (5089075) en net de kont zichtbaar van CATELI (5066126). Gegevens van deze schepen zijn te vinden in Jaap de Roode`s Ship of the day.
Het Zweedse schip is vermoedelijk NEVA
Foto: Jan Anderiesse.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ACCLIVITY 1952
ACCLIVITY 1952 - 1966
Former name : Atheltarn 1929 – 1952
Callsign : MPNS
Owner / Manager : Everard Shipping Ltd
Builder / Year : Cammel Laird & Co Ltd – Birkenhead No 958 / 1929
Type : Tanker
Homeport / Flag : London / U.K.
Tonnage : 1179gr 568nrt 1300dwt
Diemsnions : 72.10 X 11.10
Propulsion : 3TCy Cammel Laird & Co Ltd
Subsequent history :
Broken up at Boom ( Belgium) 04.05.1966
Archive : H.Pieterse //