FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND PATRICK ANDRIES
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
AUTSE (6924868) op de Meestoof, in afwachting om naar binnen te schutten door Bouwdewijn- of van Cauwelaertsluis, Antwerpen. 22-02-1977.
Foto: Jan Anderiesse.
AUTSE is gebouwd in 1969 bij Rauma Repola, Rauma, bouw Nr. 178, voor Russische rekening. Loa. 106.2m Br. 15.5m. Brt. 3674 en 4995 Dwt.
1991: AUCE, Latvian Sg. Co. Riga.
1995: SIRENE, Silverhawk Services Ltd., St. Vincent.
1997: SIMONE, Glenford Marine S.A., Belize.
2003: PALAWAN 1, onbekende eigenaren, Mongoolse vlag.
06-2003: Gesloopt in Mumbay.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
CHANNEL BRIDGE II (6818772) gebouwd in 1968 bij Scheepswerf "Westerbroek ", Westerbroek passeert Vlissingen Noord uit. 20-09-1972.
Het schip voer in een dagelijkse lijndienst Vlissingen-Ramsgate samen met de CHANNEL BRIDGE I voor de Channel Bridge Line in Ramsgate.
De dienst bestond maar 4 maanden.
Foto: Jan Anderiesse.
Schip is gebouwd voor P/R Nicarao, Aschendorf als NICARAO, bouwnummer 189. Loa. 73.00m, Br. 11.02m. Dg. 3.45m. Brt. 498.
1972: CHANNEL BRIIDGE II P/R Nicarao, Aschendorf.
1973: NICARAO P/R Nicarao, Wien.
1974: SAINT BAUME Cie. de Nav. Daher & Soc. Nav. Caenaise. Frankrijk.
1977: NICARAO Empreza Azucarera Montelimar S.A., Nicaragua.
1979: NICARAO Trafford Holdings Ltd., Barbados.
1981: NICARAO Naviera Nacaraguense S.A., Nacaragua.
Laatste update in Equasis: 20-01-2016.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
Na het debacle van de Channel Bridge Line nam de in Ramsgate gevestigde Thannet Shipping Line het over met de gecharterde Noorse ADMIRAL CARRIER (7235745). Het schip loopt hier de buitenhaven van Vlissingen op, 14-11-1973. Deze lijn bestond een jaar en ging ook ter ziele en werd overgenomen door de Olau Line die er wel een succes van maakte.
Foto: Jan Anderiesse.
ADMIRAL CARRIER 1973 gebouwd bij Hatlo Verksted, Ulsteinvik, bouw nr. 47, voor A/S Larvik-Frederikshavn, Larvik.
Loa: 91.01m. Br. 15.27m. Dwt: 1006.
1974: OLAU VIG, Olau Line A/S, Ribe.
1974: LA GOULETTE, Cie. Tunisienne de Nav., Tunesië.
1991: LA GOLETA, Consolidada de Ferrys C.A., Venezuela.
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
Mooi stukje geschiedenis Jan.
Re: FROM THE ARCHIVES OF JAN ANDERIESSE AND HUUG PIETERSE
Laatst gewijzigd door Afiena op ma 16 apr 2018, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.