EU AND FORMER EU SHIPS UNDER 1600 GROSS
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48
RORO CIMBRIA (See also LANDMARK posted by Jan 01/12/2021.
RORO CIMBRIA 7113739
Compare to photo posted by Jan of this ship under original name LANDMARK; posted 01/12/2021.
Christian F. Ahrenkiel, Panama (Charter DFDS).
1971-09 RoRo
Ankerlokken Verft Glommen A/S, Frederikstad. 178
GRT: 499 DWT: 1.165 NRT: 192
L: 105,34 B: 15,22 D: 3,271
Enginebuilders: Nydqvist & Holm AB, Trollhattan. 2 Diesels 4 str. each 12 cyl. In Vee. BHP: 3.900 V knots: 17 Screws: 2 CP + 1 BT
HISTORY:
1971 LANDMARK M/S 'Landmark' Schiffahrtges. Heyer K.G. (Tankreed. De Vries).
197X Rebuilt at Faborg; Upperstructure replaced.
1974 RORO CIMBRIA
1985 TRUCKER EXPRESS
1990 Converted from RoRo to Vehicles Carrier; New GRT 4.328 !!! DWT 1.600; L x B x Dght unchanged.
1990 EUROSUN
1995 ENGY
2002 HIND
2004 SARAJEVO
2011 14/11 'Deleted' 'Existence in doubt'.
Photo P. Andries entering Van Cauwelaertsluis (unknown year but believed 1976).
Het grote verschil in GRT bij de LANDMARK 499 en een GRT bij de EUROSUN van 4328, kan dat te maken hebben dat het een autoboot (Vehicle carrier) is geworden.
Groet Jan
Vermoedelijk wel, maar ook de blijkbaar veranderde methode van scheepsmeting. Het zou leuk zijn dat iemand een foto post als EUROSUN, of een van de volgende namen om te zien hoe het schip is verbouwd.
Groeten, Patrick.
Patrick bij deze het antwoord hoe het schip is verbouwd. Ik heb de EUROSUN gefotografeerd, 13-07-1990, afvarend op de Westerschelde bij Terneuzen.
Nogmaals een groet, Jan
Prachtige aanvulling Jan, bedankt! De evolutie van het meten van schepen zal er zeker mee tussen zitten om van GRT 499 naar GRT 4328 te gaan, alsook de nieuwe vracht (voertuigen).
Patrick.
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: do 28 sep 2017, 20:48
KAMBO 1971.
Plaats: geladen vertrekkend via de Boudewijnsluis naar zee.
KAMBO 7112151
Paal Wilson & Co. A/S, Bergen.
1971-06 General Cargo
Orens M/V, Trondheim. # 52
Engine:Lister Blackstone Mirrlees Marine Ltd., Dursley. Diesel 4 str. 8 cyl. BHP 1.000; Speed 11kn.; Screw 1 CP.
grt: 455 dwt: 1.240 nrt 351
loa: 74,83 boa 10,04 drg: 3,718
HISTORY:
1971 KAMBO
1977 Lengthened Haakonsens mek. Verksted, Skudeneshavn
2001 HADRIAN J. Sørensen & Co., Sao Thome.
2004 HADRIAN Weston Shipholding, Majuro
2021 SE Equasis.
Plaats: het schip heeft juist Zandvlietsluis verlaten en is in kanaaldok B2 onderweg naar een ligplaats.
Beide foto's: P.Andries onbekende jaartallen.