DVD "Die letzten Kümos".

Plaats reactie
ben

DVD "Die letzten Kümos".

Bericht door ben » ma 28 okt 2013, 18:06

Afbeelding
Afbeelding

Een aanrader voor iedere liefhebber van de kustvaart is deze onlangs uitgekomen Duitse DVD over de laatste Duitse en Deense kustvaarders die in periode 2006 - 2012 nog in de vaart waren.
Een film van ruim een uur vol met nostalgische beelden over het leven en werken aan boord van de laatste traditionele coasters.

De verkoop ligt exclusief in handen van het Küstenschiffahrtmuseum in Wischhafen en de prijs bedraagt € 15.-- + € 4,-- verzend- en verpakkingskosten vanuit Duitsland.
Bestellen kun je DVD bij mij, stuur een mail naar coasters@planet.nl voor meer informatie over betaling en verzending.

Huug
Beheerder

Re: DVD "Die letzten Kümos".

Bericht door Huug » ma 28 okt 2013, 18:49

Vandaag plofte de boven beschreven DVD op de deurmat en als kustvaart man pur sang heb ik hem gelijk op mijn gemak bezien en vooral ook beluisterd.
De opening is al een binnenkomer van de eerste rang. Wie kent het geluid niet van een oude Deutz/MWM lucht/klap en gaan daar wordt je dus vrolijk van op zo,n stormachtige middag. Het getoonde is van hoog nostalgisch gehalte en de kwaliteit van de beelden prima.

Een aanrader een zeer grote aanrader voor iedere kustvaart minded Nederlander .
Caelum non animum mutant, qui trans mare currunt

Afbeelding

Huug

Plaats reactie