Anthony Veder

Shipsphotos sorted by Company.
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeiemorgen Huug en Forum bezoekers

Een oude naam op een nieuw onderwerp. Na 10 jaar trouwe dienst bij Tarbit had ik zomaar even trek om een carriere switch te maken.
Van de verwarmde lading, nu op de gekoelde trade belandt op de LPG/Ethyleen tanker de Coral Leaf van Anthony Veder.
Is wel even heel wat anders, en allemaal nog heel erg spannend voor mij. Ben een paar dagen geleden in Brindisi aan boord gestapt, waar we een koud goedje uitlossen. Als we hier leeg zijn gaat de reis richting Sicilië. Op deze boot Nederlandse en Letse bemanning, en voorlopig de reizen rond Italië. Heb dus maar gauw die warme sokken en wollen trui weer in mijn koffer gepropt, die heb ik pas weer nodig over een week of 10 wanneer t verlof roept.
Ben nog niet zo lang aan boord, en heb nog geen meter gevaren, maar vind het nu toch al een prachtig bootje.
Verder kan en wil ik er nog even niet zo veel over zeggen, en zal ik ook uiterst voorzichtig te werk moeten gaan met de berichtgeving. Hier begint dus een geheel nieuw avontuur voor mij. 's avonds in t donker met bootje aan boord gebracht even een plaatje gemaakt.
006CoralLeaf.jpg
006CoralLeaf.jpg (104.45 KiB) 13645 keer bekeken
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond/nacht/morgen Huug en gegadigden

Wij liggen t laatste restje koud goedje uit te pompen in Brindisi. Buiten nog steeds een aangenaam temperatuurtje hier al was t windje vandaag iets frisjes zodat ik toch maar even een truitje aan heb getrokken aan dek.
Zodirect even ten anker in afwachting.
Hier een plaatje van dek waar je toch duidelijk wat witte plekjes op de leidingen ziet bij de afsluiters. Dus ondanks de aangename temperatuur kunnen ook wij genieten van plaatselijke witte kerst volgende week, als we tenminste in operatie zijn in de haven. Verder een plaatje van de kombuis die spik en span is, een lachende kok en 3e machinist......een goed teken toch? Begin langzaam aan een beetje op de plaats te voelen en heb hier niets te klagen.
Tot zover weer even dit kort verslagje van mijn kant. Groeten daar.
IMG_0021a.jpg
IMG_0021a.jpg (249.95 KiB) 13503 keer bekeken
IMG_0016a.jpg
IMG_0016a.jpg (155.89 KiB) 13503 keer bekeken
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en gegadigden

Vandaag een dagje ten anker gelegen bij Priolo (Augusta- Sicilië) Vanmorgen nog een klein straaltje zon, maar dat was snel over. De rest van de dag regen, hagel en noodweer, zodat we ten anker binnen de piertjes zelfs aan t slingeren waren met een windje a 45 knoopjes (9 beaufort). Motor heeft dus gedraaid uit voorzorg.
Verder een kinkje in de internetkabel, dus hebben we vanavond maar eens een ouderwets potje domino gespeeld.
Totdat de leerling ook een keertje won, toen was t natuurlijk wel weer genoeg geweest, want zulke goeie verliezers zijn we niet. ;) De eindscore Kappie 3, ik 2, en de leerling 1 potje op zijn naam.
Ondertussen is t weer wat opgeknapt, de vooruitzichten morgenmiddag langszij de jetty waar we nu 3 kabeltjes vandaan liggen. Wij zijn in ieder geval goed op temperatuur -100 graadjes dus klaar voor t prakkie. Jaja, dat is toch wel een heel verschil met de vorige boot/club op temperatuur, een klein verschilletje van zo'n 280 graadjes.
Bijgevoegd nog een plaatje van de Etna in de verte , waar trouwens ook in de verte de Iver Bitumen, waar de Stella Maris had horen te liggen.
IMG_0031ETNA.jpg
IMG_0031ETNA.jpg (85.64 KiB) 13432 keer bekeken
En een plaatje van de Sigas Ingrid.
IMG_0029SigasIngrid.jpg
IMG_0029SigasIngrid.jpg (71.55 KiB) 13432 keer bekeken
Nou ik ga u weer groeten.
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie middag Huug en Forummers

Ook de beste wensen van deze kant gewenst.
Kerst Anthony Veder.jpg
Kerst Anthony Veder.jpg (60.71 KiB) 12866 keer bekeken
Wij weer in Brindisi en zullen hier de gehele kerst liggen uit te lossen.
Zonnetje erbij heerlijk, heb niet echt een kerstgevoel al staat ook bij ons de boom wel opgetuigd.
24122011-Brindisi.jpg
24122011-Brindisi.jpg (159.72 KiB) 12866 keer bekeken
Groeten Fulco
Fulcootje
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 04:55
Locatie: Zeeland

Re: Anthony Veder

Bericht door Fulcootje »

Goeie avond Huug en geïnterresseerde bezoekers

We liggen ten anker bij Augusta, al vanaf de 28e 's ochtends. 's middags de 28e was er even een schijnbeweging we zouden om 14:00 langs de kant gaan, dus om 13:30 begonnen met wat lengtes van de ankerketting in te nemen, en de loods aan boord. Echter een 6 minuten later anker weer terug in t water en loods weer van boord. We mochten dus toch nog niet langszij. Sindsdien niets meer vernomen van deze of gene, en hopen we stilletjes dat ze ons vergeten zijn tot na 't nieuwe jaar. Gisteren een mooie dag voor de Man overboord oefening, en ging aardig gesmeerd. Vandaag ook weer een mooie dag en kon zowaar een rookpluimpje afkomstig van de Etna bewonderen.
Augusta-30122011-004aa.jpg
Augusta-30122011-004aa.jpg (133.77 KiB) 12763 keer bekeken
De Syn Atlas, een wel bekende in deze haven, en er liggen wel meerdere scheepjes van deze club hier.
Augusta-30122011-007aa.jpg
Augusta-30122011-007aa.jpg (79.09 KiB) 12763 keer bekeken
Om ons heen behoorlijk druk met anker-liggende ten-anker-komende en anker-opgaande tankers, en 1 verdwaalde stukgoed boot ertussen. En verderop dan de Italiaanse Navy.
Augusta-30122011-011aa.jpg
Augusta-30122011-011aa.jpg (85.67 KiB) 12763 keer bekeken
Ik gebruik nog elke minuut die ik kan ten volste om te studeren, want dit is toch wel effe heel wat anders dan de warme lading.
Wel wanneer we mogen gaan laden dus onbekend, wel bekend is dat we dan gaan lossen in Vada. Ook de Italiaanse kust totaal nieuw voor mij, en verwonder me over de lokale procedures dat wanneer je kritieke puntjes passeert zoals de loods oppikken bij de breakwater, je op dat moment ook tegelijk 3 verschillende stations moet inlichten en die dan ook nog eens de oren van je hoofd vragen, terwijl je dus juist op dat moment de volle concentratie nodig hebt op de navigatie. En zoiets als de bunkerstanden op dat moment wel t laatste is wat je interresseerd. Ja we zijn niet allemaal uitgerust met 3 paar ogen, oren en handen. Misschien iets voor de toekomst in het kader van genetische manipulatie om voor 200% geschikt te zijn voor dit soort praktijken. Nu een ieder alvast een goed uiteinde en een frisse start. Ik groet u.
Groeten Fulco
Plaats reactie